Thursday, April 7, 2011

Tanda-Tanda Anda Jatuh Cinta

wadduh2x.. tajuk entri tak boleh blah..hakhakhak sejak bila aku jadi dokter cinta ni..ngeeeh~ tapi atas permintaan pembaca setia, ku gagahkan juga jari ku untuk menghasilkan entri ni..hehe




1.Hati tu rasa resah ja
kenapa resah?? hohoho.. mestila resah sebab tak dengar suara 1 hari ke, tak jumpa 1 hari ke, @ x khabar berita tentang orang tersayang tu dalam sehari ke..ngeeeh~ rasa macam ada yang kurang je..


wah2x, ni hp idaman kalbu ku..hekhekhek
2.Hanset tu sentiasa melekat di badan
kalau boleh masa berak dan mandi pun nak bawa henset tu sebab risau kalau2x ada sms dari orang tersayang tu masuk.. bimbang sangat kalau terlambat balas sikit..hahaha


3.Pandai senyum2x sendiri
oppss.. bukan gila tapi terkenang-kenang kenangan bersama si dia tu.. tapi cover2x la kalau nak senyum2x sendiri tu sebab kalau orang nampak, tak pasal2x kena cop gila! ker, korang sah2x gila ni??wakakakaka [ye la, mana ada orang gila yang nak mengaku dirinya gila,kan3x??]


4.Tiba2x menjadi caring gilerr.. pastu sentiasa berkata `YA'
demi orang yang dia minat tu dia sanggup buat apa je, orang ganas pun tetibe boleh caring bangat [percampuran bahasa dah berlaku dkt sini, sila faham2x sendiri..kahkahkah]


5.dapat Hobi baru iaitu TERMENUNG. tahniah2x ;p
Bila je ada waktu senggang tu, mula la nak termenung sana, termenung sini sampai tak sedar pa yang dah berlaku kat sekeliling. Dan bermulalah keluarnya angan2x 1 hari nanti si dia tu menjadi pasangan hidup korang.hakhakhak [oiiit, jangan termenung ja, lakukan sesuatu untuk merealisasikannya^^]

6.Sukar melelapkan mata
Biasanya anda jarang mengalami masalah untuk tidur. Kali ini, sejak bertemu dan berkenalan dengannya ingatan anda kepada si dia kian menebal hingga mengganggu tidur anda..kehkehkeh.. betul ke?? tapi masa aku bercintan cintun dulu [cinta monyet] senang je aku tertidur..hakhakhak dasar mata buruk (^^")


7.Jantung korang sentiasa berdebar
Perasaan anda sentiasa berdebar-debar jika bertembung dengan si dia. Malah anda jadi kelam kabut dan menggelabah apabila dia menghampiri anda..ngeeeh~


8.Suka ambil tahu [tiba2x jadi busy body lah]
Anda semakin berminat untuk ambil tahu tentang latar belakang dan perkembangan si dia. Anda tekun mendengar cerita mengenai si dia dan sering bertanya tentang si dia dari kawan-kawannya.. tapi kalau jatuh cintak dengan stranger camna la tu ea?? kenalah berusaha nak bekenalan tu kan3x?? hee~


9.Diserang sang cemburu a.k.a jelesy
korang mula merasa cemburu bila si dia berbual dan melayan kehadiran orang lain sekalipun kawan-kawannya. Ikutkan hati anda, biarlah dia berbual dan melayan anda seorang. kenapa? tak percaya ye?? mestilah sebab kadang2x korang tak perasan..hoho

11.Bertekad memilikinya
Secara drumstik nya eh salah2x drastik, korang berhasrat untuk memilikinya. Apapun keadaan dirinya, anda pasrah dan menerima. Anda ingin selalu di sampingnya, menjadi teman hidupnya sehidup semati.walaweh, jiwang habis.. kalau dah sampai tahap camtu, pa tunggu lagi mulakan lah langkah macho anda wahai para lelaki..kehkehkeh tapi kalau ada pempuan yang berani tu, buli gak mulakan langkah pertama, kedua, ketiga..blablabla anda dan kagum juga pada spesis camni sebab aku taklah seberani itu..hehehe orang sabah bilang[cakap] `buli bah kalau ko'..err, betul ka ni wahai sabahan?? o.0




nota coklet : macam, aku pass kan jadi dokter cinta.. mesti korang yang baca ni sedang dilamun cinta sampai nombor 10 hilang pun korang tak perasan..harharhar


23 insan doakan kebahagiaanku:

Ace3103 said...

hahaha, aduyai..
gini ka pula urang jatuh cinta?
bahaya ni hua3x

toyolkiut said...

oh..
petanda2 tu blm ada lg pd TK..
hehe..

SHaFiQ ZaiNaL said...

macam tahu2 je...lalalala

ieyza afieyna said...

sya jatuh cinta ! hee.

aNis sHazLiN said...

wah3...da jd dokter love nmpk..hehe...tp mmg byk benarnye...hehe

anis bkn org sabah..tp dak UMS..so tahu la jugak bahasa sabah ni..

bulih bha kalau kau....hehe

p.s: anis pn xperasan no 10 xde..oh im in love!! hahaha

MiSzy DiaN said...

zaman jatuh cinta ni dahh berlalu pn.. huhuhu..
tak taw bila nak rasa blik mcm nie.. :(

al_hakim said...

boleh jadi doktor cinta ni..keh2..

mOoN said...

hahahaha...ni entry untuk diri sendiri ni kan~ lalalala...

syuwai said...

@ Ace

hehe.. bayaya kerr?? ka bahgia?? ngeeh~

syuwai said...

@ TK

oh ya ke?? hoho..

pasti akan kena gak 1 hari nanti ;p

syuwai said...

@ shafiq

haha =)

syuwai said...

@ ieyza

tahniah2x ;)

syuwai said...

@ anis

wah, dak UMS naa..hehe

uits, tak perasan ea, sah2x la dah jatuh cintak..hee~

syuwai said...

@ Miszy

erm~

hang masih muda, jauh lagi perjalanan..buli jatuh cinta 2 @ 3 lagi tuh.. muehehehe ;)

*bckp seolah2x tua sangat dah! beza umur kita setahun je..kehkehkeh

syuwai said...

@ al-Hakim

wah~ makaseh2x =)

syuwai said...

@ mOon

err.. no komen!

wah, jawapan artis tuh..wakakakaka

bukan la mo0n..ngeeeh~

hans said...

aku perasan no 10 hilang...so aku masih belum dilamun cinta...hehehehe

P/S : Kepada Blogger - Blogger Sekalian...Saya Nak Minta Tolong Jawab Online Survey Nih... (^_^)Y

aizamia3 said...

betul tu hans..
no 10 takde.. jadinye sape yang jatuh cinta sebenarnya.. penulis atau pembaca...? kihkihkih..

syuwai said...

@ hans

haha.. oh ya, dah jwb survey tu ye ^^

syuwai said...

@ aizamia3

err..takkan penulis kot sebab aku yG taip mesti la perasan no.10 aku tak taip..ngeeeh~

mesti tak baca nota coklet ku ni ;)

Tasha said...

walaupun dah ada bf. tapi semua perasaan tu ada lagi. suker....

Qaseh dalia adelia said...

tengah meroyan ngan cinta hehe

Afufu said...

Nomeynyeee kucing termenung tu ^^

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat