Thursday, March 24, 2011

Pabila Menjadi Kakak ?

 
 [gambar sumber pencarian dr incik g00gle]


Adakah anda seorang kakak? Atau bakal menjadi kakak? adakah anda seorang yang bertanggungjawab kepada adik2x anda?? err, rasanya cukuplah soalan2x skema aku stop sampai sini..hehe sebenarnya soalan tu tiada kaitan pun dengan entri ni..ngeeeh~ [x perlu la korang nak perah otak ya ;p]



sebenarnya nak crita dengan sifat orang2x ni.. Ada yang tau sebenarnya dorang yang lebih tua tapi suka gelar orang yang x kenali sebagai `kakak' [ni gelaran untuk pmpuan la].. kejadian aneh ni selalu terjadi dekat aku ni. Korang bayangkanlah, aku masuk kerja ni masa umur ku 19 tahun, baru pas ambil exam STPM yaw..hehe pastu sebagai liby asistns mestilah kena jaga kaunter juga kan?? dan di sinilah gelaran `kakak' tu mengambil peranan..harharhar


Ada pelanggan [student] nak pinjam buku ke, nak pulangkan buku ke, nak renew ke, nak minta tunjuk ajar pasal pencarian OPAC ke, nak minta tolong pasal research dorang ke, dan yang sewaktu dengan ke, ke, ke.. kebanyakannya panggil `kak', `kakak'... err.. dorang ingat aku ni kakak dorang ke.?? hehehe.. bukannya pa, sedap2x ja panggil orang kakak, tengok muka pun sudah tau dia lagi tua dari aku! kuang2x.. agak cuak juga la. o.0

pernah gak tanya, `umr brapa ya? confident ja panggil2x kakak ni'.. sekali tengok tua 4 tahun ah. Haish, banyak lagi la tapi malas mo menaip..hahaha Sekarang ni biarkan ja la dorang panggil aku kakak2x, aku buat derk ja. [muak sudah ni..kof2x]






nota coklet : mari kita layan ja karenah orang yang perasan muda, ok?! muehehehehe



3 insan doakan kebahagiaanku:

aizamia3 said...

itu normal.. rasanya bukanlah maksud dorang kita dah tua tapi sekadar panggilan hormat..

taufiq helios said...

yup2//stuju dgn komen atas...itu lebih kepada panggilan hormat

syuwai said...

err.. beklah korang ^^

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat