Thursday, March 24, 2011

ANDA Nak jadi GEMUK @ KURUS ?

korang puas hati ke dengan berat badan sendiri? kalau nak tau berat badan korang tu normal @ tak meh kita baca sesama ni


Indeks Jisim Tubuh :

Berat tubuh badan bahagi Ketinggian kali
Ketinggian

Contoh :

Jika berat badan anda 55 kg dan ketinggian anda 1.56 m
Mula-mula kalikan 1.56 dengan 1.56 bersamaan 2.4336
Kemudian bahagikan 55 dengan 2.4336 untuk mendapatkan
BMI anda,yang mana jawapannya ialah 22.6

Sekiranya BMI anda :

* Kurang daripada 20, berat badan anda adalah berkurangan

* 20 hingga 24.9,anda terdiri dari berat badan yang normal

* 25 hingga 29.9,berat badan anda mulai berlebihan

* 30 dan keatas,anda adalah obese / kegemukan overdose ;)


jadi dah cek berat badan masing2x?? ok ke ko?? hehe.. saja nak share info dkt atas tu.

Hal yang sebenarnya nak cerita la, ada perempuan2x dkt luar sana yang dlunya gemuk tp lepas ikuti rawatan dekat agen pelangsingan badan, pastu berkesan, dan pabila body dah mantap, mulalah terdedah sana, terdedah sini. Kalau boleh, nak tunjukkan body tu dekat 1 dunia [nak tunjukkan konon2x dia tu dah slim 0.o]

cuba kalau dah langsing tu pakai la baju yang sopan2x, nampak manis juga kan..adess







nota coklet : jangan terlalu kerap makan maggie tau sebab kalau asyik makan tu berat badan akan mudah naik 0.o

8 insan doakan kebahagiaanku:

N@di@ said...

nadia terlebih lak aiyakkk ^__^

MiSzy DiaN said...

ahahaha.. berat berkurangan laa plak.. hehehe..
thanks for sharing dis info :)

man yusoef said...

ok fine...sy kurus...tidak!!

iekasub said...

saye sangat kurus..huu..nak berisi cket~

syuwai said...

@ N@di@

kurangkan, kurangkan..hehe

syuwai said...

@ Dian

tambahkan, tambahkan ;)

syuwai said...

@ man

gemokkan, gemokkan..haha

syuwai said...

@ iekasub

isikan, isikan..haha

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat