Tuesday, March 22, 2011

AKU BENCI ROKOK

[image[14].png]

KENAPA ANDA BENCI ROKOK ??

Aku benci rokok kerana pertamanya berbau busuk! pastu banyak ingredient yang tak baik untuk kesihatan hanya dalam sebatang rokok! Dah tu, asap rokok tu lagi bahaya sebenarnya. Jadi, jauhkan la hidung anda dari terhidu bau asap. Kajian menunjukkkan seorang yang merokok itu hanya menyedut lebih kurang 25% daripada asap rokoknya, manakala baki 75% asap rokok itu akan meresap ke udara dan mungkin atau boleh disedut oleh orang lain di sekelilingnya

ASAP ROKOK MENGANDUNGI :-

• TAR , sejenis bahan kimia yang menggangu paru-paru dan boleh menyebabkan barah.

• NIKOTIN , sejenis dadah yang berbahaya kepada jantung dan system saraf.

• KARBON MONOKSIDA , sejenis gas beracun yang mengurangkan bekalan oksigen kepada badan.

• BAHAN KIMIA , yang menyebabkan penyakit barah.



ASAP YANG KELUAR DARI PUNTUNG ROKOK MENGANDUNGI :-

• 3 kali lebih banyak tar.

• 2 kali lebih banyak nikotin.

• 5 kali lebih banyak karbon monoksida.

• 50 kali lebih banyak bahan kimia yang menyebabkan barah.




Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok

pergilah merokok dan bazirkan duit anda jika tak sayang pada kehidupan anda. Lebih2x kpd orng2x yang anda sayangi. [maaf jika kasar ;)]


Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini 

orang yang merokok ni pasti akan berpenyakit dan akan membawa penyakit kepada orang lain terutama mereka yang hampir kepada para perokok ni o.0





nota coklet : jom join kempen sehat ni even tau kalau dah jadi perokok tegar ni susah nak berhenti, kan?? adess



6 insan doakan kebahagiaanku:

SiS NaD said...

SiS PuN BeNCi RoKoK... JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

Lulu caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

Wahida Nasution Thakhrim said...

singgah sini dari blog bro ben.. marilah kita katakan tidak pada rokok..

syuwai said...

@ sis nad

sya pun nak 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'<=uish, berbelit lidah!

miahaha

syuwai said...

@ Lulu

betul tu..adess

syuwai said...

@ wahida

ROKOK => TIDAAAAKKK!!!

hehehehe ;)

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat