Friday, March 18, 2011

Blog Assignment Jejaka Terhangat: Cerita Seram Lagi Menyeramkan




Sila baca dengan penuh penghayatan dan menggunakan emosi dengan betul..kehkehkeh

Dulu-dulu kami selalu pindah randah dan dipendekkan cerita, masa ku masih lagi kecik [dalam 6-7 thn gitu] kami tinggal mestilah di rumah kan? hehe.. tapi yang `bestnya' depan rumah kami tu kuburan. Faham2x lah kalau dah `berjiran' dengan en.Kuburan ni kan, tak sah kalau tiap2x malam `dorang' datang nak bawa main.

Nak seronokkan cerita lagi [perasan!], kebiasaannya bapaku balik dari kerja tengah2x malam hingga jam 2 pagi gitu. Oleh sebab aku ni anak bapa jadi selalunya aku akan setia menunggu kepulangan ayahanda tercinta sehinggakan tertidur di ruang tamu. h0h0

Masa tengah menunggu tu, kadang + selalu dengar bunyi2x pelik la. Antara gangguan yang terjadi, bunyi cermin tingkap kena ketuk2x, garu2x, erk, lebih kurang gitu la. Pernah tu pintu rumah kena ketuk2x dan oleh sebab aku masa tu masih mamai2x [t'bangun dr tdr tu], dengan selambanya aku pi buka terus tu pintu. Sekali dibuka teda orang ni, baru terfikir nak tengok jam. Lirik la kejap jam dinding, jam 2 pagi! dan terus teringat bapa ku pulang awal hari ni dan sdh enak dibuai mimpi. kof2x Dengan kelajuan watson nyambek, aku terus menuju ke tempat beraduan parents untuk sambung tidur.

Ada 1 malam tu, tengah nyenyak tidur, tiba2x terasa nak gi kencing. Aku bangunkan abangku ni nak minta kawan, lepas tu dia kata ok2x, mehla pi tandas. Dengan confidentnya, aku segerala menuju ke tandas ni untuk melepaskan hajat. Sekali keluar dari toilet tu, takde pula abangku menunggu dpn pintu tndas. `Mungkin dia pi dapur / pi bilik terus' bisikku sambil b'jln menuju ke bilik. Kira nak sambung mengorok. oh ya, untk pengetahuan korang, pintu dapur dgn pintu bilikku berdepan, cuma kawasan ruang tamu tu ja yG menjarakkannya.

Sekali aku tengok ada 1 makhluk pendek dah huduh kat dpan pintu bilik tu. Dahla pendek, warna coklet taik, 1 badan dia menggerutu, pastu dia sengeh2x kat aku mcm kerang busuk! Makaii, sumpah aku takut bangat msa tu. Aku lari balik masuk pi dapur, pusing2x cam orang tak betul, panggil + cari2x abangku. Mnala tau dia ada sembunyi kat mna2x. Tp hampeh~

pastu kuatkan semangat nak keluar dari dapur tu, ingat nak berlari terus pi bilik. Sekali kluar, ngam2x `benda' tu dpn mata ku dan masih lagi tersenyum macam kerang busuk. Nafas terhenti seketika! Tp lepas mataku terkedip sekali, `benda' tu pun hilang! Nak tunggu apa lagi, larila sekuat hati masuk bilik tidur sma parents. Msa tu kmi tdr pakai kelambu. Tengah berusaha2x masuk kelambu tu, rupanya ada abngku tdr dengan nyenyak di situ.

Besok paginya aku demam dan hari2x berikutnya selama 1 bulan. wee~



tag dekat ;
m0on
kiwi





nota coklet : hohoi j.t. aku sempat join ka ni?? X.x [aku pun x sempat baca pa yG aku taip..miahahaha;p]



4 insan doakan kebahagiaanku:

marina anakcikbob said...

kantoi tido dengan perents.hahaha..

syuwai said...

@ marina

muehehehe.. takpo, tu masa kecik2x je ^^

Jejaka Terhangat said...

erkk..cik toyok ke tu..tp menggerutu semacam plak..dan, kenapa benda tu senyum? haha..agak pelik di situ. =p

papepon, asaimen dicheck. dah kluar keputusannya nnti jgn lupa tgk yek..=)

syuwai said...

@ j.t

entahlah j.t, sebab seingat2x aku dia macam senyum..muahahaha ;p

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat