Tuesday, January 18, 2011

RM 1 = RM 100 ??!!

tidak tau la kisah d0ngeng atau real tapi ada syuwai terdengar soksek soksek (cerita2x) dari kengkawan yang duit rm1 tu kita b0leh tebus kat bank negara menjadi rm100.. mak ai ??!! bet0i kerr?? tapi bukan rm1 k0rang yang besa2x tu..hehe (termasuk diri sendiri..ngeh~) tengok kat belakang rm1 tu..bukan tempat yang ada muka-muka tu, ada kan 3 huruf pertama sebelum nombor2x (macam A,B,G).. mesti triple A (3x tu A). faham?? haa, k0n0nnya duit itu la yang bernilai rm100..

ada yang masih blur ??..ishk, tengokla cnt0h gambar ni =>>

gambar di atas adalah contoh!
sepa gila duit tu, ambik lah..hehe o.0

wokey, sekarang sila periksa duit sehengget k0rang..hehe nampak tak contoh yang syuwai kasi bulat warna merah tu ?? sepa tak nampak, umur dah lanjut la tu..hihihihii

syuwai tau cerita mr. rm1 tu gitu-gitu jew tp if ada j0d0h bertemu dekat mr. rm1 yang ada triple A tu, simpan gak lah.. haha

satu hari tu kan,..erk, sebenarnya hari Ahad lepas.. masa tu syuwai s0rang2x di rumah tiba2x ada la makcik jiran bertandang pi rumah. terfikir jap, pe hal gak dia m0 jumpa ni sb dah bagi tau gak kat dia parents teda. sekali tu dia kasi keluar la 1 gulungan rm1 dia. kira-kira ada 7 keping la. dia cakap ada terdengar dari jiran-jiran pasal kisah rm1 tu (besa lah if suri rumah ni..b'gossip jew).  syuwai kasi terang la yang syuwai pun tidak tau kesahihan cerita tu, kalau mau pasti lagi pergi tanya kat bank negara. ni antara dial0g kami :

makcik: dengar2x ada orang yang mau beli duit rm1 yang triple A ni

syuwai: eh, ada juga dengar dari kawan sekerja.

makcik: ni pun makcik terdengar 0rang2x (jiran2x) cerita kemarin. jadi cepat2x lah pi kurik tabung anak. last2x, jumpa 7 keping ni. kunun ada orang sanggup beli sampai rm30 la

syuwai: saya pun x pasti makcik. tapi kalau mau pasti lagi cuba tanya di bank-bank @ bank negara lagi bagus.

makcik: kemarin makcik pi bank, tapi lupa pulak tanya !..kira2x berapa harga rm1 tu ea ?

syuwai: saya pun x pasti ( cuba2x mengingat cerita2x kawan pasal mr. rm1 ).. macam rm100 gtu

makcik: waah~ .. (ambil balik duit rm1 dari tangan syuwai) oklah, makcik balik dulu. ingat dapat jual ni 1 hengget kalau x bekepul2x sudah ni duit. [yang tulisan mereng tu, dia b'cakap sendiri tapi masih jelas didengar]

syuwai: ......
[dial0g di atas tu dah di sunting, kasi pendek cerita]
 
setahu syuwai, cerita duit rm1 tu dengar dari kengkawan jew, x pernah cerita kat orang luar. kenapala makcik tu b0leh terfikir nak jual rm1 tu kat syuwai..haha kalau k0rang la, k0rang nak ke beli rm1 hengget tu ?? ~.~

sekian~

13 insan doakan kebahagiaanku:

mOoN said...

hahahha...langsung xmo beli...

mr.syazwan said...

baru first time dgr ni

MiSzy DiaN said...

pernah dgr..
then ada g duit syiling lama tahun ntah brapa..tp harga dia mahal kalu dia jual balik...hehe..ntah betol ke tak...

syuwai said...

@ m0on

samala..haha

syuwai said...

@ mr. wan

tahniah sebab akhirnya terbaca N tau gak kisah duet sehengget ni..hehe

syuwai said...

@ miSzy dian

iya2x, pernah dengar gak.. yang duet lima posen macam terbelah tu kan3x ??..

nub said...

umaakk aii..cmtu naa....

Syafiq Rosli said...

wah..xpernah dgr plak..mcm menarik..hehe

Sharinginfoz said...

memang mengarut le, mana ada bank negara nak bagi lebih kan nilai RM1 dapatlah RM1 melainkan le ada orang nak beli

'NuReeN' said...

dgq sipi2 ja kira ujung telinga ja la.. ada betoi rupanya crita ni?? hahaha.. jd plak dakt syuwai..

syuwai said...

@ nub

tak tau la kesasihan benda tu

syuwai said...

@ syafiq

macam menarik kan ??

hee

syuwai said...

@ sharinginfoz

memang mengarut !..hehe

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat