Monday, January 31, 2011

5 manusia yang paling BERAT dalam sejarah ??

1. Carol Yager
Paling berat dalam sejarah
Rekod terberat pernah dicapainya adalah 727 kg.
Disebabkan dijangkiti bakteria. Dia dimasukkan ke hospital.
Dia tidak mampu untuk berdiri ataupun berjalan kerana ototnya tidak mampu menampung berat badannya.
Dia meninggal pada umur 34 disebabkan penyakit buah pinggang, kegagalan organ berfungsi dan obesiti melampau.


2. Jon Brower Minnoch
Ketika berumur 12 tahun berat badannya mencecah 132 kg.
Dia pernah dimasukkan ke hospital dan kehilangan 419 kg.
Tetapi malangnya selepas keluar hospital, beratnya naik mendadak 2 kali ganda dan berat badan yang terberat pernah dicapai adalah 635 kg.


3. Manuel Uribe.
Berat tertinggi yang pernah dicapai adalah 579 kg.
Dia pernah terlantar di atas katilnya selama 9 tahun dari 2001-2008. 
 
 
4. Walter HudsonDilahirkan di Brooklyn, New York. Berat maksimum dicapai adalah 544 kg.
Dia pernah tersekat di pintu biliknya hinggakan pasukan penyelamat terpaksa memecahkan dinding biliknya..
Pernah mengatakan 'dia makan ape sahaja, dan menikmatinya..!
Dia juga telah meninggal dunia.


5. Rosalie Bradford
Dia memang suka makan sejak kecil.
Ketika berumur 14 tahun beratnya mencapai 92kg.
Ketika 15 tahun beratnya 140 kg.
Berat maksimum yang pernah dicapai adalah 544 kg.
Dia juga pernah ingin membunuh diri kerana terlalu tertekan dengan berat badannya.
Dia meninggal dunia pada umur 63 tahun.
 

6. Syuwai
hah ?? saya ka tu ??
saya gemokk?? mo diet la pas nih ;p
ceh, kunun..
jangan takut nak kawin dengan aku, masih sihat dan x gemuk k..
hahaha..
yes2x, i'm still single and available.. [promosi rupanya..hak2x]
*sila ambil nombor dekat bapa I ea..ngeeh~



10 insan doakan kebahagiaanku:

masterfaiz.com said...

yang keenam ni macam betul2 nak masuk rekod je..hehe

Biey said...

baru lepas diet..tulah pasal jadik no.6 je..ahaks..

SYAFIQAH / S said...

ok gila gemuk nie -_-

Siti Safiyyah said...

uikk dasatnye..gemuk sungguh org2 kat atas tu kecuali yg no.6 tu..;p

syuwai said...

@ mastefaiz.com

ish, jangan2x.. mintak2x dijauhkan..haha

syuwai said...

@ Biey

haha.. nda pernah diet ea

syuwai said...

@ shafiqah

x la mo gemuk, tp mau berat badan ni naik..hehe

syuwai said...

@ S.s

gemok kan ?? hehe..

b'syukurlah kita x mcm tu x.x

masterfaiz.com said...

hehe..tau takut.. =)

UPDATED
Anger in Egypt | Berharap Pada Al-Mahdi

syuwai said...

@ masterfaiz.com

tau la..hee

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat