Wednesday, February 2, 2011

perkara yang memalukan dalam hidup korang ??

Jam dah menunjukkan pukul 3 petang waktu Malaysia. “huh, mana dorang ni? Janji mo datang jam 2 lebih lagi, jap lagi mo turun makan, solat maghrib pastu pi prep lagi”bisikku sendirian.

Hari ni parents ku dah berjanji nak datang melawat kat asrama ni. Dorang kata nak datang naik kancil warna putih, awal ku diberitahu supaya tidak keliru dan tersalah kereta. 

Tidak lama selepas tu, melalui pandangan jendela bilik ku kelihatan kereta kancil warna putih sampai depan pagar asrama perempuan. “ei, dorang dah sampai!” bisik hati kecilku keriangan. Tanpa membuang masa aku terus berlari dengan sepenuh hati menuju kereta tersebut.

Sampai saja dekat kereta tersebut, dengan confident nya aku menarik tombol pintu kereta untuk masuk ke dalamnya. Malangnya pintu kereta tersebut berkunci jadi aku ketuk je lah cermin kereta tu.

Selepas cermin kereta tu diturunkan, betapa terkejutnya aku melihat pemandunya bukan ayah ku! Lepas tu dia tanya lagi, “ada Nampak si polan2x tu ka?? Anak pakcik,”

Sambil tercengang-cengang “ eh, kejap sya panggil ah,” sebenarnya aku saja kata begitu untuk menutup malu ku. Lepas menghabiskan ayatku tu, dengan kalajuan larian Watson Nyambek aku berlari menuju dorm ku lalu menyelimuti keseluruhan tubuh ku.

Ada juga yang pelik dengan kelakuanku dan bertanya kenapa ?? tapi aku biarkan soalan tu tak berjawap, hanya kawan yang rapat saja aku beritahu perkara yang memalukan tu.

sekian~
sebenarnya cerita ni benar berlaku dekat syuwai..ha.ha.ha.
ambik keputusan nak buat entri eksklusif ni sebab syuwai join contest, tapi nda sangka pula dah luput..
bangas + b'kulat-kulat dah contest tu..miahahaha
terima kasih kat dorang pembaca yang prihatin ni..

pikirkan kelmarin 1/1/11 rupanya 1/2/11..hehe
pening2x kelmarin tu sebab banyak urusan dekat bank

nota si penggemar coklet : korang da perkara yang memalukan gak ke?? jom kongsikan o.0

7 insan doakan kebahagiaanku:

ila said...

lepas nie pasti kan org nye btol2 kayh.
hehe

NadiRah said...

hihihih...
sian2..nak comment semalam tu pon ase tak sampai hati..hehe

Sharinginfoz said...

he he he nasib baik tak ketuk kuat2 cakap buka buka le pintu tu

syuwai said...

@ ila

beklah..hehe

=,=

syuwai said...

@ nadirah

haha.. lepas ni nak kasi tambah la kanta spek mata nih..LOL~

syuwai said...

@ sharinginfoz

betul tuh.. ha.ha.ha

Anitafasha said...

Ala.. Ciannye.. Seb baek pak cik tu tak marah. hahaha

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat