Thursday, June 23, 2011

Peperangan Syaitan | Jangan Tewas!

Assalamualaikum korang~ hehe

masa surf internet cari-cari qoutes, terjumpa pula artikel ni jadi nak share dengan semua. Enjoy readings =)

Telah terbukti perseteruan antara manusia dan syaitan. Ianya merupakan perseteruan yang tiada penghujung zamannya. Ini terbukti dengan wujudnya dua pihak yang bertentangan.golongan Allah dan golongan syaitan.golongan Allah ialah golongan yang beriman kepada Allah manakala golongan syaitan pula ialah golongan lupa mengingati Allah.

[mujadalah:19] Syaitan telah menguasai dan mempengaruhi mereka, sehingga menyebabkan mereka lupa mengingati (ajaran dan amaran) Allah; mereka itulah puak Syaitan. Ketahuilah! Bahawa puak Syaitan itu sebenarnya orang-orang yang rugi.

[mujadalah:22] Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka, ataupun keluarga mereka. Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya; dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah reda akan mereka dan mereka reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Merekalah penyokong-penyokong (Agama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (Agama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya.

peperangan ini bukanlah merupakan perperangan yang melibatkan pertumpahan darah. Tetapi perjuangan ke arah meramaikan umat manusia ke dalam lembah neraka.

[fatir:6] Sesungguhnya Syaitan adalah musuh bagi kamu, maka jadikanlah dia musuh (yang mesti dijauhi tipu dayanya); sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi dari penduduk neraka..

err.. warna dia striking sangat ke?? ^.^"
*baru belajar nak buat entri box cam kat atas tu*




nota coklet: I'm also not perfect but sharing is caring, right peeps?? ^___^



10 insan doakan kebahagiaanku:

Hans said...

yups
sebab syaitan berjanji dia akan merosakkan cucu2 adam sedaya mungkin
jadi mari berperang dengan syaitan dan pastikan kita menang
:-)

Cara - Cara Untuk Ingat Nama Kawan Jika Terlupa Part 1

syuwai said...

@ Hans

jom kita perang habis-habisan ^^

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

ajarkan wat entri box..boleh la..boleh laa...plis-pliss..

Anonymous said...

bnyk skrg maksiat2 dalm plbagai jenis.kadang2 kita sendiri pon alpa.dok kutuk orang cmni camtu tapi diri sndri pon buat jugak.conth..maksiat tengok benda2 lucah pon..tanpa kita sedari.tak kesah la tengok awek 'seksa', tengok porno, cakap 'lucah'..bnyk jg.walau apa pon, jaga keperibadian sendiri.sebelom cakap orang kita cermin diri kita..sekadar memberi pendapat.LIKE YOUR BLOG!

syuwai said...

@ khumaera

boleh2x.. nanti buat entri pasal box tu ea..hehe

syuwai said...

@ Anonymous

betul tu. HARAM melihat aurat seseorang yang bukan muhrim kita.

btw syang awak Anonymous <3

hehehehe XD

Pink Diva said...

Nice entry dear..:)

Aflina Affandi said...

Thanks for sharing :)

syuwai said...

@ Pink Diva

thanks =)

syuwai said...

@ Alfina

welcome =)

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat