Wednesday, November 23, 2011

Tiada Dugaan, Tiadalah Kehidupan

Assalamualaikum semua.. =)

semoga hari anda ceria disamping orang tersayang..

yup.. dunia ini takkan berkembang tanpa melalui pelbagai dugaan hidup kan..seperti kata para pendekar bujang lapok "cobaan, cobaan"..hee=)

mesti korang pernah tempuhi pelbagai dugaan hidup yang korang tidak sangka-sangka kan? kadang kala, sudah jatuh, ditimpa tangga lagi.. lepas tu korang akan rasa, akulah mausia paling malang di dunia! tapi, mari kita menjadi positif, ucaplah "syukurlah, ada insan yang lebih malang dariku".. yeahhh..sukarkan?? tapi itulah hakikat kehidupan.. X(

kemudian mesti ada suara-suara lebih kurang camni, "alah, benda kecil je.. tu pun mau pening".. atau "biasalah tu" atau ada si baik hati yang cakap "padan muka!" dan macam2x lagi lah..ngeeehhh...masa kita kena dugaan2x hidup ni confrimlah emosi tidak stabil kan. Mari kita ambil suara-suara tu untuk menjadikan kita lebih tabah.. kalau aku, untuk mengelakkan rasa sakit jiwa dan raga tu, aku akan tersenyum ja. ketawalah untuk menghindarkan rasa stress tu XD




nota coklet: membuatkan hatiku lebih keras dan... berdendam???

4 insan doakan kebahagiaanku:

p!q4h b@guss said...

sabo je la kan.. hehe

anda ditaq dalam post trbaru saya.. :)

http://piqahbagus.blogspot.com/2011/11/my-answer-for-pokcik-eddy.html

cik ika said...

tiada dugaan tiadalh nikmt hidup..

Cik Aien said...

Cobaan Dugaan ..
Semuanya mengajar kite erti dewasa..
Hehehehe steady!

model pakaian muslim wanita said...

wow great post thanks.

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat