Wednesday, July 17, 2013

Terima kasih kerana buat hati ini terasa

Assalamualaikum w.b.t 



Katy : woit,ko sengaja kan buat post camtu kat fb sebab nak kenakan aku kan?

Perry : eh. mane ada.. tiba-tiba je rasa nak tulis kot. ko ni kuat perasan la. 

Katy : ko tipu.. memang ko nak tuju kat aku kan?. kalau tak puas hati cakap jelah depan- depan. 

Perry : MasyaAllah.. takde niat untuk buat camtulah. post tu takde kena mengena dengan yang hidup mahupun yg telah meninggal dunia pun.kalau ada tu hanyalah kebetulan la.. 
______________________________________________________________________________


Kadang-kadang,
bila terbaca post sahabat kita di facebook,
kita akan cepat marah,
kita akan cepat melenting,
kita akn buat tuduhan melulu.
Tambah-tambah lagi,
bila post tu buat kita makan dalam,
post tu buat mata kita masuk habuk,
post tu buat hati terasa seperti dirobek-robek,
post tu buat kita rasa macam kena headshot berkali-kali.
Tetapi,
jarang sekali kita bersangka baik,
jarang sekali kita berlapang dada,
jarang sekali berfikir sebelum membuat tuduhan.
Di dunia ni, takde kebetulan sebenarnya,
semuanya telah ditetapkan oleh Allah s.w.t.
Jadi sekarang, mari bersangka baik.
Bila baca post camtu lagi kat facebook lepas ni,
ucaplah Alhamdulillah,sebagai tanda syukur kita kpd Allah,
kerana masih sayangkan kita,
kerana sudi menegur kita melalui sahabat kita tadi,
kerana mahu kita jadi orang baik-baik je.
Jangan lupa juga,
berterima kasih kpd sahabat kita,
apabila kita ditegur,ia menunjukkan
masih ada lagi orang yang mengambil berat pasal kita,
masih ada lagi orang yang mahu terbaik buat kita,
masih ada lagi orang yang sayangkan kita.
Tak rasa bertuah ke ada orang yang sayangkan kita?
walaupun mulut terherot, ucaplah,
terima kasih kerana buat hati ini terasa..hehe ^^
Buat kesekiankalinya,
belajarlah untuk menerima walaupun ianya pahit,
belajarlah untuk berlapang dada walaupun ianya sukar.
InshaAllah nikmatnya akan terasa apabila tiba waktunya nanti.


nota coklet: Belajar mensyukuri hal-hal buruk dalam hidup, dan belajar sabar dan tegar jika ada hal-hal buruk menimpa hidupmu agar hidup ini terasa indah

2 insan doakan kebahagiaanku:

mOoN said...

ngehehehehe... (y)

Fariq said...

kadang2 ade gak perasan,
macam orang tulis pasal kita,
tapi hakikatnya kebetulan saja,
kalau ada pun,
buat tatau saja..
hehehe

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat