Sunday, March 31, 2013

First class

Assalamualaikum & salam sejahtera ^.^

Kemarin bermula la sudah kelasku yg pertama.. Agak blur2, masih kurang bersedia dan agak exited.. Heee

Pi kelas hanya dengan membawa buku nota sebesar tapak tangan dan sebatang pen.. Bangun pun lambat.. Ishk.ishk.ishk apa nak jadi la sama aku niii.. =.=" Tapi syukurlah dapat buku free =)

Sebenarnya ada satu subjek yg memberikan tekanan, bukan subjek tp pensyarah itu sebenarnya.. Sobsobsob sampai termimpi ngeri yuuu.. 'siapa suruh kamu mau masuk kelas ni, dah tau susah!' begitula terngiang2 ayat pensyarah tu dlm mimpiku, membuatkan aku terbangun lantas terduduk! :-S *hari ni kelas pensyarah tu, Bismillahhh..mudah2an tidaklah sesukar yg kami imegin >,<



Nota coklet: exited bila dapat asgment yg berlambak2.. HA.HA.HA

Sunday, March 24, 2013

Dont Understand It ?!

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera :))


Ni aku mau cerita peristiwa yang sampai sekarang aku tidak faham.. Ada la jom heboh ni dibuat di Sabah dan seorang hamba Allah ni ajak la aku pi sana. Bukan masa malam tapi masa tu morning-morning yaa..hehe Mestila exited sebab first time hendak menjejakkan kaki ke Jom Heboh ni, jakun yep..kahkahkah

Sebenarnya kami telah sampai area jom heboh tu, tetiba dia kata tidak jadi la pergi then, dia pusingkan keretanya ke arah lain. Aku? Takkan mau memandai kot paksa dia pi sana juga sedangkan hatiku meronta-meronta mau pergi..hahaha Lepas tu entah benda bodoh apa kami buat, tiada tujuan..kahkahkah tapi yang peliknya, esok dia boleh pula pi sana dengan orang lain. Dasar supir bodoh! muahahahahaha








nota coklet: next time kalau ada lagi di sini dan kalau ada rezeki, mau pergi tapi tidak pastilah samada alone, with family, fren or the stupid supir!

Saturday, March 9, 2013

Janji

Assalamualaikum w.r.t :))

Janji ialah menunaikan perkara yang telah diakui untuk dilaksanakan


Adab Berjanji;

  • Jangan membuat janji sekiranya anda berniat untuk tidak menunaikan janji itu. Janji yang dibuat walau tidak dicatat atau direkod, barang pasti lagi jelas, Allah menjadi saksi padanya. Jangan sesekali memandang remeh pada setiap janji yang dibuat. Adab berjanji itu bila berjanji wajib tepati!
  • Jangan membuat janji sekiranya diri anda berada dalam keadaan tergesa-gesa. Berfikir sebelum berjanji. Janji-janji yang dibuat antara manusia sesama manusia itu amat rapuh dan belum boleh dikategorikan dalam zon selamat atau selesa, sebelum ia benar-benar ditunaikan.
  • Sekiranya anda telah membuat janji maka tunaikanlah, jangan sesekali melanggari janji tersebut tanpa alasan yang kukuh dan wajar. Berusaha menunaikan janji dan tidak mencari pelbagai alasan.
  • Jangan berjanji untuk membuat sesuatu perkara yang haram ataupun melakukan sesuatu perkara yang boleh mendatangkan bemudaratan. Bertakwa kepada Allah, jujur atau amanah terhadap diri, keluarga dan masyarakat dan berjanji kepada perkara kebaikan sahaja.

Abdullah bin Amir meriwayatkan semasa beliau masih kecil ibunya telah memanggilnya dan berjanji akan memberikannya sesuatu. Rasulullah yang kebetulan berada di situ terus bertanya, "apa yang kamu niatkan untuk diberikan kepadanya?" jawab ibu amir, sedikit buah tamar. Sabda Rasulullah, "Sekiranya kamu tidak memberikan kepadanya maka dosa berjanji dusta akan dicatitkan untukmu."

Memohon maaf sekiranya tidak dapat menunaikan janji dan memberi tahu terlebih dahulu sekiranya tidak dapat menunaikan janji.



nota coklet:  That’s what love is. Love is keeping the promise anyway ☜(ˆ▽ˆ)

Monday, March 4, 2013

Pretending


“The best way to not get your heart broken, is pretending you don't have one.” ― Charlie Sheen

I'm done pretending I'm happy. I'm done laughing when all I want to do is cry. I'm done pretending I'm not hurting. I'm broken.


Pretending not to care but actually wanting to cry.




choc note: have u ever pretend?

Friday, March 1, 2013

Trust

I'm not upset that you lied to me, I'm upset that from now on I can't believe you.

For every good reason there is to lie, there is a better reason to tell the truth.

Choc note: lets be sincere :))

 

Copyright © 2011 Reserved to Bukan Cerita Tentang Coklat Design with love by CikBulat